WoT-Híradó

Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Statisztika
Indulás: 2013-06-23
 
Css
CSS Codes
 
Wot alapok

Itt összeszedtem  egy csomó hasznos INFO-t a WoT-al kapcsolatban:

 

 Rövidítések, szlengek jelentései :

 

1 shot: Akkor használják, amikor egy lövésből szednek ki valakit full, azaz teljes életerőről.

AFK: "Away From Keyboard", vagyis "Billentyűzettől távol", azaz nincs a számítógép mellett

Bot: Automata játékos, azaz egy program által irányított játékos.

noob / n00b: az angol newbie (eredetileg: new boy - újfiú, az angol katonai szlengből) szóból ered, jelentése kezdő. Nagyjából a magyar "láma" kifejezés kicsit erősebb változata.

Report: Egy játékos valamilyen okból történő feljelentése.

AP: Páncéltörő lövedék

Buffolás: Egy jármű valamelyik paraméterének erősítése.

Nerfelés: Egy jármű valamelyik paraméterének gyengítése.

OP: Over Powered, azaz Túlerősített. Olyan járművekre mondják, melyek túl erősek a többi járműhöz képest.

Camo: Rejtőzködési képesség

Camper: Azokra a játékosokra használják, akik gyakorlatilag letáboroznak a pálya egy adott pontján és onnan lövöldöznek a csata végéig.

Cap: A Capture, azaz Foglalás szó rövidítése. Ha a chaten írja be valaki, akkor arra utal, hogy foglalni kellene az ellenséges bázist. Ellentéte a dont cap / no cap, mellyel arra utalnak hogy az épp foglalók szakítsák meg a foglalást.

Def: A Defend, azaz Védekezés, Védés szó rövidítése. A bázis védelmét jelenti.

Tracer (ejtsd: trészer): Arty felülnézetből látható a még fel nem derített járművek torkolattüze is (tanké és tankvadászé csak akkor, ha a járművünk látótávján belül van). Ennek segítségével képesek például a tüzérek kilőni egymást, mivel távolságtól függetlenül látják, hogy honnan tüzelt utoljára az ellenséges Arty. Ez a halvány "csík" csak kb. 1 másodpercig látszik és mindig a tüzelő Arty ágyúcsövének végénél kezdődik (tankoknál és tankvadászoknál ez a cső végétől kicsit messzebbről).

Counter Arty: Az ellenséges tüzér kilövése a tracer figyelésével (lásd előző pont), azaz anélkül, hogy azt felderítették volna. A counterezés gyakorlatilag abból áll, hogy a tüzérünkkel az ellenséges oldal tipikus tüzér pozícióit figyeljük és megpróbáljuk a tracer csíkok alapján kilőni az ellenséges Arty-kat.

gg: Good Game, azaz: Szép játék!

gl: Good Luck, azaz: Sok szerencsét!

gj: Good Job, azaz: Szép munka!

gs/ns: Good Shot/Nice Shot, azaz: Szép lövés!

hf: Have Fun, azaz: Jó szórakozást!

HT: Heavy Tank, azaz: Nehéz tank.

MED: Medium Tank, azaz Közepes tank. Közepesen nehéz, közepes ágyú, közepes mozgékonyság.

LT: Light Tank, azaz: Könnyű tank

TD: Tank Destroyer, páncélvadász, a játékban is külön tankosztály.

Arty / SPG: Önjáró löveg, tüzér

Scouter: Felderítő jármű

Scout: Felderítés

Hull Down: Olyan pozíció, amiben a jármű hasa rejtve marad (nem lőhető). Jellemzően amerikai tankoknál használják, mivel a tornyuk szemből szinte átlőhetetlen.

Lemming train / Lemmings: A Lemming egy olyan rágcsáló, melynek legfurcsább tulajdonsága, hogy ha egy elindul a csapatból valamerre, az összes többi ész nélkül követi (akár egy szakadékba is). A játékban ugyanilyen esetekben használják ezt a kifejezést.

Kill / Frag: Egy jármű kilövése.

Kill Stealer / Frag Hunter: Egy kilövés ellopása (például 5%-ra lesebesítesz egy tankot, erre jön egy Frag Hunter és kilövi előled).

FFS: For Fucks Sake / a For God´s sake nyakatekert változata, jelentése nagyjából: Az Isten szerelmére!

Mod: A felhasználók által a játékhoz készített kiegészítések.

Pen: A Penetration, azaz Átütési képesség rövidítése.

Ammo rack: Lőszerrekesz.

Prem: Prémium előfizetés.

Rammer: Töltésgyorsító (kreditért a járműre szerelhető modul).

Ramming / Rammolás: Egy másik jármű ütközéssel történő megsemmisítése.

ROF: Rate Of Fire, azaz Tűzgyorsaság

DPM: Damage Per Minute, azaz egy jármű által kiosztható maximális Sebzés percenként

Rush: Összpontosított, adott irányban történő támadás, az ellenség lerohanása több (vagy az összes) járművel, bázis foglalási céllal

Skin: Jármű festés, kinézet, textúra.

Snipe / Sniper: Szó szerint Mesterlövész mód / Mesterlövész. Pontos ágyúval rendelkező (német) járművekkel lehetőség van arra, hogy a frontvonal mögül, jellemzően álló helyzetből és így pontos, célzott lövésekkel aprítsák az ellenséges járműveket anélkül, hogy felfednék pozíciójukat.

Spot: Azt hívjuk spotolásnak, amikor egy tank észrevesz egy ellenséges tankot és megfelelő rádiókapcsolat megléténél automatikusan jelzi a többi társának a Mini Map-on (kis térképen). Rendszerint jól rejtőzködő, kis méretű és fürge könnyű tankok a legalkalmasabbak ezen szerepkör betöltésére.

Spotter: Felderítő jármű, az a jármű, ami a spotolást végzi.

Flank: Oldal, szárny. WoT-ban annyit jelent, hogy egy tankot oldalról vagy hátulról támadnak meg és így a gyengébb pontjaira tüzelhetnek. Rendszerint ez a kisebb tankok taktikája a nagyobbak ellen, akikkel alapesetben szemtől szemben nem veszik fel a harcot.

TK: Team Killer, azaz Csapattárs Gyilkos. Arra használják, aki a saját csapattársát lövi ki.

Track / Tracked: Leláncolva, mozgásképtelenné téve. Akkor használják, ha egy járművet mozgásképtelenné tettek (például leláncolták).

lag / lagg: Ha az internet sávszélessége vagy a szerver erősen kihasznált, akkor a 'lag' fordulhat elő, tehát szaggat a játék, rövid időre megáll a kép.

kk: Ok, rendben.

BiA: Brother in Arms - azaz az Elit alakulat skill rövidítése

OMG: Oh My god, azaz Istenem!

WTF: What the Fuck, azaz - kicsit finomítva - Mi a fene?

North / South / West / East: Észak / Dél / Nyugat / Kelet (például a térkép északi része)

Left / Right: Bal / Jobb (oldal)

Dev / Devs: A játék fejlesztői

 

 Miért jár XP és Kredit :

 

Amiért jár XP:



- Felderítés (spotolás)

- Ellenséges tank sebzése és kilövése

- Egy csapattárs a te spotolásodnak köszönhetően sebzi az ellenséget

- Kritikus sebzés az ellenséges tankon

- Az ellenséges tank legénységének megölése

- Minimális plusz bónusz ha a sebzett jármű 200 m-en belül van

- Bázis foglalása, befoglalása illetve védése

 

Amiért NEM jár XP:

 

- Baráti tank sebzése.

- Csapattársak megölése (Team killing – TK)

- Lepattanó lövedékek (ding, ricochet)

- Ha minket sebeznek…

- Különféle achievementek (hero of battle, sniper)

- Döntetlen vagy veresége esetén nincs 50% bónusz.

 

***


Amiért jár Kredit:

- Belépés a csatába ( egy fix összeg amit a tankod tier-

je határoz meg )

-  Felderítés (spotolás)

- Ellenséges tank sebzése és kilövése

- Egy csapattárs a te spotolásodnak köszönhetően sebzi az ellenséget

- Az ellenséges tank legénységének megölése

- Bázis foglalása, befoglalása illetve védése

 

Láthatósági rendszer taktika:

A rádió

 

Fontos tudni, hogy amit a radaron látsz, az nem egyezik meg azzal, amit a tankból látsz. A radaron minden ellenfél látszik, akit bármelyik csapattársad lát, és minden szövetséges, akinek a rádiójelét veszed. A rádiók jelei összeadódnak, tehát ha a te rádiód 300 méterre sugároz, a társadé pedig 500 méterre, akkor legfeljebb 800 méteren belül fogjátok egymás jeleit. A kommunikáció azonban mindig csak két tank közt zajlik, nincs láncolódás. A fenti példánál maradva ez azt jelenti, ha a társad veszi egy tőle 300 méterre levő tank jelét, annak az adását nem fogja továbbítani feléd. Te csak azt fogod látni, amit a veled közvetlen kapcsolatban levő tankok látnak:

A === 500m ===> B ===> 350m ===> C

- A veszi B jeleit

- B veszi A és C jeleit

- A nem veszi C jeleit

 

Összefoglalva tehát azt látod:

- amit te magad látsz,

- a veled rádiókapcsolatban levőket és akiket ők látnak közvetlenül, legyen az barát vagy ellenség,

 

Kivétel:

- SPG-vel minden felderített tankot látsz (speciális eset)

 

A rádió hatótávolságát befolyásoló tényezők:

- a rádió típusa

- a rádiós skillje

Ez utóbbi befolyásolja az adás gyakoriságát (nem folyamatos az adás!) és a távolságot is. Ha kilövik, felére csökken minden tulajdonság.

 

Sokan nem foglalkoznak a rádióval, pedig ahogy a fentiekből is látható, nagyon fontos, hiszen egy kis hatótávolságú rádió miatt sok hasznos információról maradhatsz le, illetve nem csak te magad, hanem az egész csapatod. Érdemes azonnal kifejleszteni a legjobb rádiót, amint elérhetővé válik. A meccsenként szerzett xp mennyiségét is jelentősen befolyásolhatja, kivéve talán az SPG-t!

 ***

A látótávolság

 

A játékban erősen korlátozott a látótávolság. Ennek egyrészt játéktechnikai oka van, másrészt maga a játékmotor (BigWorld) képességei szabnak határt. Fontos tudni, hogy jelenleg az észlelési távolság és a látótávolság nem ugyanaz. Az észlelési távolság fixen maximum 500 méter, míg a látótávolság akár 700 méternél több is lehet.

 

Akit érdekel a dolog technikai háttere: ennek az az oka, hogy a grafikus motor jelenleg csak 500 négyzetméteres, négyzet alakú területet képes kirajzolni. Ennek az átlója (~707 méter) a maximális látótávolság, míg oldala a maximális észlelési távolság. Mivel adott helyzetben a maximális látótávolság 500 méterre korlátozódhat (a négyzet oldala), ezért maximálták az észlelési távolságot 500 méterben. Csak így garantálható jelenleg, hogy az egymást azonos módon észlelő játékosok biztosan megjelenjenek egymás képernyőjén. A WG szeretné növelni ezt a távolságot, de ez egyelőre várat magára, és emiatt a nagyobb pályák értelmetlenek.

 

De térjünk vissza a rendszerre. A számokból azonnal látható, hogy bizony mindenképpen van értelme az extra felszereléseknek, akkor is, ha a tankunk alapból majdnem 500 méterre lát. Ugyanis ha egy társunk detektál például tőlünk 600 méterre egy ellenséget, a rádión megkapjuk a koordinátákat, és mi is látni fogjuk, amennyiben rendelkezünk a megfelelő eszközökkel. Kifejezetten hasznos lehet a látótávolság növelése a bázist védő TD-k, és a kémek esetén.

 

És ez még mindig nem minden! Bizonyára tudod, hogy bizonyos dolgok csökkentik az ellenfél láthatóságát. Ilyenek például a legénység rejtőzködési képessége, az álcaháló, vagy akár a bokrok. Ezekről később még részletesen fogok írni. Ami nagyon fontos, hogy az észlelés számításakor mindig a maximális látótávolságból vonja le a rendszer az ellenfél bónuszait, tehát akkor is nagyot nyerünk a nagyobb látótávolsággal, ha az ellenség közel van. Lássunk pár példát, amelyben egy mozgó Sherman-t próbálsz detektálni:

- 410 méteres látótávolsággal 350 méteren veszed észre

- 500 méteres látótávolsággal 420 méteren veszed észre

- 550 méteres látótávolsággal 445 méteren veszed észre

 

A maximális látótávolságodat az alábbi tényezőkkel tudod befolyásolni:

- legénység skillje (elsősorban commander és rádiós)

- Coated Optics: +10% statikus növelés

- Binocular Telescope: +25 rejtett állapotban (azaz 5mp mozdulatlanság után)

- Ventillator: +5%

- Csokiropikóla (prémium kaja consumable): +10%

 

Nagyon fontos, hogy a WoT beállításainál a "Draw Distance" maximális értékre legyen állítva! Enélkül NEM fogod látni az 500 méteren túli tankokat a képernyőn!

***

Detektálás

 Az észlelhetőséget rengeteg tényező befolyásolja, melyeket nem könnyű megérteni. Vegyük sorra a láthatóságot csökkentő tényezőket.

 

Minden tank alapból rendelkezik egy láthatósági értékkel és egy szorzóval, ami egyrészt az adott tank típusától, méretétől, és a fejlesztők jószívűségétől függ (ergo balanszolási célokra is használják sajnálatos módon). Ezekről az értékekről nem adtak ki hivatalos információt, és az interneten is csak a játékosok által tapasztalati úton összeállított táblázatok találhatók. Íme egy a sok közül.

 

Értelmezés: az alábbi távolságokat egy 500 méteres látótávolsággal rendelkező tankkal mérték, amelyben a commander is 100%-os volt. A célpontok nem mozogtak, és semmilyen rejtőzködést segítő cucc nem volt rajtuk, teljesen nyílt terepen álltak. Akkor jöjjenek a számok:

 

Maus ~440m | IS-7 ~395m | T30 ~380m

GW Tiger ~440m | Object 212 ~415m | M40/43 ~415m

JTiger ~425m | Object 704 ~375m

Panther2 ~425m | Pershing ~405m | T-54 ~355m

 

A legrosszabb alapláthatósággal rendelkező tankot extra felszerelés nélkül, nyílt terepen legfeljebb 445 méterről lehet detektálni, tehát nyugodtan vehetitek ezt kiindulási pontnak ha számolgattok. Azt már tudjátok, hogyan tornászhatjátok fel az észlelési képességeteket, most lássuk, hogyan rejtőzhettek el.

 

1. A legénység fejlesztésével: a legnagyobb állandó extra bónuszt a legénység camo képessége adja, összesen maximum 20%-ot. A bónusz nulláról indul, és a másodlagos skill 100%-ának elérésekor lesz 20%. Nagyon fontos képesség, mert állandó, tehát mindegy hogy mozogsz, lősz, vagy nyílt terepen vagy, ezt a bónuszt mindig megkapod!

 

2. Felszereléssel: az álcaháló hasznossága erősen tank függő. Azokra a tankokra, melyeknek a rejtőzködési szorzója gyenge, felesleges feltenni, mert a szorzó képlet miatt nagyon kicsi bónuszt fog adni. A feljebb látható listában a 400 méter felett észlelhető tankok egyikére se érdemes feltenni, mert még a ventilátor is több bónuszt fog adni. Még egy fontos dolog, hogy a legénység képességével szemben az álcaháló bónusza csak nyugalmi állapotban érvényesül, ami 5 másodpercnyi mozdulatlanság után kapcsol be. A tornyot forgathatod, az nem töri meg a bónuszt.

 

3. Bokor: nagyon nagy, 50% feletti bónuszt ad, és a bónuszok összeadódnak, tehát ha több bokor van előtted, mindegyik bónusza érvényesül. Nagyon fontos, hogy a bokornak az ellenség irányából teljesen ki kell takarnia a tankod, különben nem ér semmit! Nincs részleges bónusz! Vagy takar a bokor, vagy nem. A csöved vége kilóghat, az nem számít. Úgy tudod magad leellenőrizni, hogy nyomva tartod a jobb egérgombot, és abból az irányból nézed magad, ahonnan az ellenséget várod. Ha teljesen szürke a sziluetted, csak akkor kapod meg a bónuszt! Itt egy kép arról, hogyan kell kinézned:

 

 4. Fa: a törzse takar, de ahhoz, hogy ez neked segítsen, elég sűrű erdő kell.. A lombja viszont ugyanúgy működik, mint a bokor. A kidöntött fa felfedi a pozíciódat, ráadásul nem is takar!

 

5. Ne mozdulj! Álló helyzetben kb. 20% bónuszt kapsz. A tornyot forgathatod, az nem töri meg a bónuszt, a lövés viszont igen. Light tankokra ez nem vonatkozik, azok mozgás közben sem észlelhetők könnyebben!

 

6. Ha scoutolsz, ne tüzelj! A fegyver kaliberétől függően akár 25% büntetést is kaphatsz, továbbá "kikapcsol" az álcaháló és 15 méteres körzetben az összes bokor bónusza megszűnik 3 másodpercre, kivéve a legnagyobb bónuszt adót. A 15 méteren kívüli bokor továbbra is takarhat! Tehát ha van közvetlenül előtted, plusz az ellenség irányában 15 méteren túl még egy bokros, akkor nem fog meglátni akkor se ha tüzelsz. Ehhez persze a távoli bokrosnak elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy teljesen kitakarjon az ellen elől.

 

Akit a technika is érdekel a forrásban található linkeken bővebb leírásokat és képeket is talál. Dióhélyban annyit, hogy a tank 6 különböző pontjából nyalábokat "lőnek ki" körbe és vizsgálják azok ütközéseit a tereptárgyakkal. Ha egy nyaláb nem ütközik akadályba, és ellenséges tankot talál, akkor meglátjuk az illetőt. A detektálás 360 fokos, tehát teljesen mindegy, hogy az ellenfél előtted, vagy mögötted van.

***

Kivételek, hibák

 

- 50 méreten belül mindenkit látsz, azt is aki a fal mögött van. Ez ellen nincs mit tenni.

- Ha lagolsz, előfordulhat, hogy az ellenség előbb meglát, mint te őt

- Időnként lassan töltődik be az ellenséges tank grafikája, ezt főleg SPG-nél tapasztaltam. Ez okozhat láthatatlan tankot is

- A szerver adott időközönként frissíti csak a láthatóság állapotát, a felfedezés emiatt késhet, nagyobb távolság esetén akár el is maradhat. A fejlesztők szerint az alábbi időkkel dolgoznak:

 50 méteren belül - 0.1 mp

 150 méteren belül - 0.5 mp

 270 méteren belül - 1 mp

 445 méteren belül - 2 mp

- Bár a 6.4 patch óta 6 vizsgálati pont, és 2 viewport dolgozik a láthatóság megfelelő működéséért, még mindig lehetnek olyan különleges helyzetek, amikor bénázik a rendszer

 

A legjobb scout tankok

 

PZ2 Luchs - 500 méteres látótávolsággal rendelkező tank 350 méterről látja meg, a Luchs látótávolsága viszont 380 méter. Ha felszereljük optikával és teleszkóppal, ez mozgás közben 418, álló helyzetben 475 méterre nő.

 

Mit tegyünk ha nálunk magasabb tierbe tesz a játék:

 

Az emberek elkövetik azt a hibát, hogy azt hiszik nekik a top tankokat kell legyőzni. Elmondom a titkot – NEM.

Az ellenség IS7 + Maus brigádjának a megállítása a saját IS7-ek meg egerek feladata. A tied pedig leküzdeni azt, ami a másik oldalon veled egy szinten van + azokat akik közelharcra nem alkalmasak. Azaz:

- idióta ellenséges scoutok, akik 10 másodperccel kezdés után már ott vannak a te zászlódnál. Úgy lőhetsz rájuk, mint a céllövöldében. Ha begyűjtesz egy Leo, a20 vagy PZIII skalpot, máris prónak látszol a csapatban

- sunnyogós scoutolás: ugye van camo net a PZIII-on? Szépen, bokorról-bokorra óvatosan előre, nem sokkal a csapat előtt. Ha jön az ellen és tökösek vagyunk, nem lövünk, csak mutatjuk a célt. Ha úgy sebzik, hogy te mutatod, kapsz érte jutalmat.

Imakönyv upgrade nem árt, mert ugye a bokor most lutri, de többnyire – mint tudjuk – ápol és eltakar. Hogy gyakorlatban ez hogyan működik, megtekinthető az 5. replay lejátszásával. Akár egy tier 2-es scouttal is megcsinálható ugyanez, természetesen a gyilkolászás kivételével.

- kihasználjuk, hogy van sebességünk: ha látjuk, hogy jön a valami marha nagy, nem leállunk lőni, nem tesszük fel a kezünket, hanem futunk el – lehetőleg valami fedezék felé vagy vissza a csapat felé (ami ott van nem sokkal mögötted, emlékszel? ), vagy el a tűzvonalból.

- ellenséges artyk levadászása, amikor már elkezdődött a bál: Szépen átsunnyogunk ott, ahol a legkevesebb piros látszik, meglőjük miközben robogunk felé, majd full gázzal beleszállunk az oldalába. Szeretni fogja. (érdemes azért ügyelni rá, hogy valamennyit mi is sérülhetünk, igy nehogy az legyen hogy 5 HPval belerohanunk és mi robbanunk fel. Hasonlóképpen, ha az arty magasabb tierű mint mi, a vele való ütközés számunkra lesz jobban egészségtelen).

- ellenséges TDk, akkor amikor mondjuk elfoglaltak vki mással: Oldalt kiszaladunk, leszedjük a láncát a nagynak, a kicsinek meg leszedjük a láncát és megöljük.

Fontos: ne zavarjon, hogy ugat a csapat, ha a fentiek bármelyikét csináljuk. Egyedül akkor jogos a kritika, ha MÖGÖTTÜK kempelsz egy bokorban esetleg el se hagyod a saját zászló környékét. Sajnos a nagy tankok tulajdonosai és a tüzérek hajlandóak zavargálni a kicsiket, hogy ész nélkül rohanjanak előre scoutolni, csak hogy nekik legyen mire lőni. Nem kell rájuk mindig hallgatni…

Persze sokszor nem jön össze, és jobb lenne másik PZIII netán PZII ellen harcolni – de nem eldobni a szerszámot, ha a kicsik között vagyunk a tornasorban…

Végezetül egy példa, hogy néha jobb alul lenni mint fölül: Ugyanannyi találat.

 

Tankdestroyer (TD) használati tippek:

Minden tankdestroyer ősatyja kanyarított egy kiss szösszenetet arról, hogyan is érdemes használni a TD-ket. Lássuk, halljuk:

Általános használat.:

Elöljáróban,jótanácsként az új játékosoknak.

AZ válassza a TD-ket,aki a lassabb,türelmesebb,több koncentrációt és jobb idegrendszert igénylő játékmenetet részesíti előnyben.

A rohangálás,hősködés,rambózás gyors elhalálozáshoz vezet.

Igyekezzünk minél előbb betanulni a térképeket!Ez nagyon fontos szempont.Minden térképen vannak olyan helyek pozíciók,ahonnan nagy területeket lehet belőni úgy,hogy a gépünk rejtve tudjon közben maradni.Ezek tipikusan TDs pozíciók,amiket sajnos már a rutinosabb arty userek is pontosan ismernek.Ezért aztán törekedni kell arra,hogy olyan helyet keressünk,ami nem túl nyilván való,de azért még elég nagy belövési teret biztosít.

Minden térképen vannak tipikus felvonulási útvonalak.Igyekezzünk úgy helyezkedni,hogy ezeket az útvonalakat be tudjuk lőni.

Fontos a türelem,és a hidegvér.Vannak olyan helyzetek,amikor több ellenséges tank is közeledik egyszerre a pozíciónk felé.Ha egyedül vagyunk akkor többnyire úgyis mindegy.Ilyenkor válasszuk ki azt a célpontot amit biztosan sebezni tudunk,illetve amire van esélyünk 1 lövésből kivégezni.Kevesebb bábú,kevesebb gond!Esetleg ha nem pont felénk tartanak,és úgy ítéljük meg,hogy van rá esély,akkor megpróbálhatunk lövés nélkül,mozdulatlanul megvárni még elhaladnak mellettünk.Ehhez jó idegrendszerre van szükség.:)

Ha többen is védjük a pozíciót,akkor ne mi lőjünk elsőnek.Lehet,hogy ez most nem túl szimpatikusan hangzik,de megvan az előnye a csapat számára.

Ha elsőnek lősz és meglátnak,akkor a kevesebb hp-nak és a gyengébb páncélzatnak köszönhetően,az első sortűztől lefekszel.Még ha megvárod,hogy más lőjön előbb,akkor az ellenség vele fog első körben foglalkozni és az ő válaszlövésük és újratöltési idejük között kihasználhatod a TD-d gyorsabb lövegét,és kis szerencsével 2 lövés után még le is tudsz lépni.Lő tolat lő tolat.

Leghatásosabban úgy lehet használni,ha úgy helyezkedünk,hogy az ellenség várható érkezési iránya és a rejtek helyünk között,van pár saját tank.Így ők fogják föl az ellenség támadását.Amég harcolnak,addig világítják nekünk a célokat,és kényelmesen vadászgathatjuk le az ellenséget.Ilyenkor érdemesebb legelőször,az ellenfél gyors tankjait kiszedni,amik a legnagyobb veszélyt jelenthetik ránk nézve.

Összeszokott,rutinos támadó ék,ilyenkor csak a heavy tankjaival áll le harcolni,még a gyorsabb mediumok tovább robognak a védelem mélységébe.

Pusztítsunk el mindent amit csak lehet.Hülyeség azzal foglalkozni,hogy mennyibe kerül a lőszer stb.Az 1%-os ellenség is tudja használni a lövegét!

A rejtőzéshez olyan bokrot válasszunk,ami teljesen takarja a gépünket arról az oldalról,ahonnan az ellenséget várjuk.Nem árt,ha nem csak egy bokor van előttünk.Minél több bokor,fa van előttünk,annál nehezebben szúrnak ki.Igaz a mi észlelésünk is csökken.

Elő fog fordulni,hogy közelharcba keveredünk.Ez nagy,nyílt területen a legtöbbször azt jelenti,hogy megnyaljuk a brét.A legnagyobb butaság ilyenkor egyhelyben állva forogni.A körülöttünk köröző tanknak,a lendület a legfontosabb.Ha veszít a sebességéből,vagy elakad valamiben,akkor bajban lesz.

Próbáljuk meg megtörni a körét.Menjünk valami fix tereptárgy közelébe,hogy abba elakadjon,vagy legalább ki kelljen kerülnie.Keressünk emelkedőt.Az aljába állva kénytelen lesz felmenni rá,ha továbbra is körözni akar.Ilyenkor veszít a sebességéből.Ha közel van a map széle,akkor azt is felhasználhatjuk a védekezéshez.Tolassunk elé.Ha az oldalunkba ál orral,akkor tolatva-kanyarodva,mindenképp a csövünk elé fog kerülni egy kis időre.

De a legjobb,ha van társ aki segít.2 TD nagyon jól össze tud dolgozni.Ha közelharcban a társat támadó tankot lövik és nem a sajátjukkal balettoznak,akkor a támadók nemigen tudnak mit kezdeni.

Előnyök.:

Tier szinthez képest,a legnagyobb tűzerő.(artykon kívül)

Álcázási bónusz-(elvileg…)Itt kell megjegyeznem,hogy a Német TD-k Tier7-től nem hogy álcázási bónuszt nem kapnak,hanem egyenesen világítanak,a térkép bármely pontjáról.A JagdTiger-e ez hatványozottan igaz.

Általánosságban alacsony felépítés,ezáltal kisebb célfelület.

Olcsóbb fenttartási költségek.

hátrányok.:

Kevesebb hp.

Általánosságban gyenge páncélzat.(kivételt képeznek a Német T8-9,USA T8-9 gépek.De nekik is csak a front páncéljuk.)

Nincs torony.(az egész testtel kell fordulni a célzáshoz,ami közelharcban,sarkoknál,fedezék harcban kifejezetten nagy hátrányt jelent.

 

Mi micsoda, és mi a dolga?

 

 Light tank (könnyű tank, felderítő) – ezek rendkívül agilis, gyors, ámde rendkívül gyenge páncélozottságú és fegyverzetű járművek. Alapvető feladatuk az ellenséges célpontok felderítése, megmutatása a csapattársaknak (lásd lejjebb a mit csináljak a kis tankommal fejezet). Igazából csak a kezdő tankok tartoznak ebbe a kategóriába, magasabb szinteken nincsenek is könnyű tankok, szerepüket a közepes tankok töltik be.

Medium tank (közepes tank) – mozgékony tankok, átlagos fegyverzettel és páncélzattal. Fő feladatuk a nehéz tankok támogatása, a térképen a kulcspozíciók elfoglalása és tartása, ellenséges tüzérség és tank destroyerek felderítése és megsemmisítése. Gyorsaságukat kihasználva egy-egy elleni harcban a nehéztankokat is legyőzhetik, ha pedig 2-3 közepes tank összeáll és együtt tevékenykedik akár döntő tényezők is lehetnek a csatában.

Heavy tank (nehéz tank) – ők képviselik a fő tűzerőt. Erős páncélzat és ágyúk jellemzik őket, cserébe természetesen nem túl mozgékonyak és gyorsak (tüzérség ezért szereti őket írtani).

Tank destroyer (páncélvadász) – általában szintjüknél erősebb ágyúval rendelkező, legtöbb esetben torony nélküli járművek (ezért célzáshoz a testet kell forgatniuk) magas szinten esetenként rendkívül erős elülső páncélzattal. Elsősorban védekezésnél lesből való támadásra (bozótosban ülve) és a nehéz tankok támadásának támogatására használatos. Közelharcban a torony hiánya miatt nehéz használni, hiszen a közepes tankok gyorsan megkerülhetik (főleg ha lelövik a lánctalpát) és oldalról-hátulról pillanatok alatt szétszedik.

Artillery (tüzérség, SPG) – biztonságos távolságól (értsd: magasabb szinteken (V. felett) a térkép túloldaláról) képes nagy sebzést bevinni a célpontoknak. Bár páncélzata lényegében nulla (így közelharcban sérülékeny) óriási előnye hogy a térkép bármely pontját tudja lőni, a lassú heavyk rémálma. Ráadásul nem kell közvetlenül rálátnia a célpontra, például domb mögé is be tud lőni. A pályát felülről látja, mintegy műholdról. Nem túl változatos játékmenet, de rizikómentesen lehet irtani vele még a sokkal magasabb szintű tankokat is (emiatt a tüzéreket általában közutálat illeti).

A nemzetek nagyjából ki vannak egyensúlyozva, bár mivel ex-szovjet fejlesztők dolgoznak rajta, vhogy az orosz tankok kicsit mindig jobbra sikerülnek mint amilyenek a valóságban voltak. Tanktípusok szerint az alábbi jellemzést lehet adni a nemzetekről:


Harckocsi:

Német:pontos löveg, de kisebb sebzés. Több hp, viszont nagyobb méretű test, szögletes formák.

Orosz: pontatlanabb löveg, de nagyobb sebzés. Kevesebb hp, de alacsonyabb felépítmény, döntöttebb formák.

Amerikai: nagyot sebző jó löveg. Papír test, de kemény torony (heavyiknél, T29 és felette).

 

Páncélvadász:

Német: pontos és erős löveg, valamint 8-9 tierben erős test, 6-7-es tier elég gyenge

Orosz: nagyot sebző lövegek, jól rejtőzködő gépek, sebességben jobbak viszont nincs erős páncélzatuk még szemből se (kivéve a legnagyobbat)

Amerikai: alacsony szinten átlagosak, bár a Wolverine és a Sluger az egyetlen páncélvadász, aminek van tornya (ez komoly előny). Magasabb szinten brutális front páncél jellemzi őket.

Francia: átlagos löveg, magasabb szinteken nagy tűzgyorsaságú automata töltővel, alacsony páncélozottság, nagy mozgékonyság

 

Arty

Német: pontosak, több lövést is kibírnak. Néha kevés a lőszer. Az E-Typra nem hat a területre ható sebzés, ami néha jól jön.

Orosz: tier hattól, már brutális sebzés, sok lőszer. Állítólag nagyobb szögben csapódik a lövedék, ezért jobbak. Top arty nagyon gyors.

Amerikai: gyors és kicsit gépek sok lőszerrel.

 

 A Klán háborúról még nem találtam rendes leírást!

De itt talán kiigazodtok: ror.hu

 

Források: http://www.wotinfo.hu/

                 http://wotfaq.solidlane.eu/ 

              

 
Óra
 
Szavazás
Változzon meg a portál címe?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
SMS-hirdetőfal
 

Ingyenes apróhirdetés videó melléklettel. YouTube videó melléklettel látványosabb a hirdetés!.

 


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!